Solutii IT: Desktop-ul virtual pentru VR poate marca inceputul unui viitor fara monitoare

  

Puterea realitatii virtuale este aceea de a permite utilizatorilor sa redefineasca conceptul de spatiu si de locatie si avand in vedere trendul ascendent de a face realitatea virtuala un bun accesibil prin produse precum HTC Vive si Oculus Rift – revolutia VR este aproape aici. Cu o aplicatie dezvoltata de Guy Godwin numit Virtual Desktop, utilizatorii pot folosi castile VR pentru a aduce desktop-ul (si biroul) in spatiul virtual .

 
Realitate virtuala ofera un spatiu „infinit” de desfasurare.
 
Majoritatea oamenilor folosesc un singur monitor si , in functie de mijloacele lor , acesta este , in general, un monitor de dimensiuni reduse. Un procent mai mic de persoane detin un monitor mai mare sau chiar mai multe pentru o raspandire mai generoasa a desktop-ului. Acest lucru inseamna ca pentru majoritatea spatiul nu este suficient, avand in vedere ca exista multe lucruri care concureaza pentru acesta: pagini web, emisiuni TV, retele de socializare.
 
Desktop-ul virtual imbina conceptul de ecran desktop si acela de un spatiu virtual in timpul folosirii platformei VR . Cu siguranta interfeta VR va evolua departe de conceptul de „ecran” odata ce numarul de persoane ce utilizeaza VR ca un spatiu de lucru . Cu toate acestea, pentru moment, cei mai multi utilizatori care se reprofileaza catre realitate virtuala, vor fi deja obisnuti cu mouse-ul , tastatura si monitorul.
 
Reproducerea biroului real in spatiul virtual ar face tranzitia mult mai confortabila pentru utilizatori.
 

 
In primul rand, realitatea virtuala inseamna ca lucratorii de birou nu sunt limitati de acelasi spasiu de lucru zilnic, avand capacitatea de a-l schimba sau personaliza. Un programator ar putea sa se aseze la biroul sau, sa isi puna pe casca de realitate virtuala, si sa se teleporteze cu biroul in Alpi sau pe fundul marii.
 
In al doilea rand, chiar natura realitatii virtuale permite ca Virtual Desktop sa poata lua orice dimensiune perceptiva, in functie de cerintele utilizatorului.
 
In momentul de fata, castile Rift si Vive sunt limitate la aproximativ 1280 x 1080 pixeli pentru fiecare ochi, o dimensiune destul de generoasa pentru inceput. A doua generatie de platforme VR vor avea cel mai probabil, o densitate a pixelilor mai mare, o rata de reinprospatare mai mare si numeroase alte imbunatatiri- acest fel de progrese au aparut si la monitoarele de calculator cu fiecare generatie de tehnologie.
 
Spatiul virtual ofera, de asemenea, o modalitate pentru un utilizator de a interactiona cu un model virtual al unui obiect, lucru avantajos pentru persoanele care se ocupa cu realizarea sau proiectarea de produse de larg consum. Un spatiu virtual ofera, de asemenea un loc pentru vizualizarea datelor, care nu poate fi efectuata doar cu ajutorul unui monitor 2D, diagrame literalmente tri-dimensionale sau simulari ar putea fi „introduse” de catre un utilizator pentru a experimenta si vizualiza date intr-un mod inovativ.
 
Realitatea virtuala poate oferi noi instrumente de control pentru analiza datelor (si vizualizarea). O diagrama geografica a datele demografice ar putea fi inspectata de la distanta pentru a vedea locatia datelor colectate pentru o singura tara sau, utilizatorul VR ar putea restringe cautarea si ar putea sta pe o strada anume pentru a inspecta datele colectate din zona respectiva.
  

Pentru mai multe informatii si o oferta personalizata de solutii si de servicii IT, va rugam sa ne contactati.

   
Sursa: siliconangle.com