Servicii IT: 5 motive pentru centralizarea departamentului IT

Disputa centralizare vs. descentralizare se afla in atentia celor mai multe organizatii de servicii IT. Iata cele mai importante cinci motive pentru centralizare:

  1. Evitarea duplicarii efortului

    Una dintre principalele caracteristici ale descentralizarii este ca exista diverse grupuri IT raspandite prin organizatie, fiecare fiind legat de departamente sau unitati separate ale business-ului. Desi acest lucru poate permite rapiditatea dezvoltarii, schimbarilor si detectarilor de defectiuni, de multe ori rezultatul consta crearea de grupuri IT care nu comunica bine intre ele, nu impart practicile si resursele. Acesti factori pot face ca IT-ul sa se centralizeze pentru a fi evitata duplicarea efortului.

  2. Imbunatatirea securitatii

    Securitatea este mai eficienta cand poti face o nota de plata rapid pentru toate bunurile digitale. Intr-un model centralizat, IT-ul are un control mult mai bun asupra acestor bunuri si are mai multe sanse de a le securiza. Intr-un model descentralizat, este dificil sa realizezi o imagine de fond a localizarii bunurilor asa ca securizarea aduce mai multe provocari si mai putina acuratete.

  3. Standardizarea operatiilor

    Centralizarea furnizeaza oportunitatea de a standardiza operatiunile IT din cadrul companiei, de a stabili cele mai bune practici si de a implementa directivele pentru administrarea IT-ului. Una dintre cele mai populare metode de a face acest lucru este utilizarea ITIL (Information Technology Infrastructure Library), dar pentru a realiza ITIL sau alta standardizare, e nevoie de o anumita centralizare.

  4. Permiterea specializarii

    Cand sunt centralizati expertii din departamentul IT, exista oportunitatea de a fi angajate sau pregatite persoane extrem de specializate. Centralizarea face acest lucru accesibil din punct de vedere financiar deoarece aceste resurse pot fi impartite intre multiple departamente si unitati ale companiei.

  5. Diminuarea costurilor

    Scaderea duplicarii muncii si standardizarea operatiunilor IT duc la diminuarea costurilor si la un departament IT mai eficient. Centralizarea este realizata aproape mereu de companii care doresc sa reduca bugetul pentru IT. Descentralizarea in schimb este realizata de companiile care vor sa se evolueze mai rapid si sa fie mai sensibile in fata nevoilor consumatorilor, chiar daca asta inseamna cheltuirea unor sume mai mari pentru IT.

In concluzie, desi centralizarea scade costurile, timpul de raspuns al departamentului IT creste aproape intotdeauna.

Pentru mai multe informatii si o oferta personalizata de solutii si de servicii IT, va rugam sa ne contactati.

Sursa: www.ibusiness.com.ro