Solutii IT: Principalele motive pentru downtime in retea

Intreruperile de retea sunt legate de erorile umane, modificarile incompatibile, complexitatea retelei

Noua cercetare vopseste o imagine oarecum sumbra a performantei retelelor. Intreruperile sunt frecvente . Ore trec de obicei, inainte ca o problema sa fie raportata si rezolvata. Masurile de protectie sunt manuale si predispuse la erori.

Sursa datelor este un studiu de la care au participat 315 retele ale unor intreprinderi mari si mijlocii. Rezultatele studiului sunt interesante. Iata cateva dintre principalele concluzii.

Elementul uman

Aproape toti respondentii (97%) sunt de acord ca eroarea umana este o cauza a intreruperilor de retea, totusi in ceea ce priveste raspandirea sa, parerile sunt impartite. Aproximativ jumatate dintre participanti (52%), au declarant ca eroarea umana conduce la cateva intreruperi ale retelei. Alti respondenti considera ca este un factor care contribuie la intreruperi frecvente de retea (25%), cele mai multe intreruperi ale retelei (18%), si chiar toate intreruperile de retea (2%). Doar 3% au spus ca prind si corecteaza toate greselile inainte de a provoca o intrerupere de functionare.

Schimbarile incompatibile

Modificarile retelei care nu sunt evaluate in mod corespunzator sunt o alta cauza comuna a incidentelor. Impactul asupra afacerii variaza. 5% dintre respondenti au declarat ca schimbarile de retea duc la o intrerupere de retea sau o problema de performanta pe o baza de zi cu zi, iar 7% au spus ca se intampla de mai multe ori pe saptamana. 2% au spus ca nu se intampla si 7% au spus ca este un eveniment ce are loc “o data la fiecare doi ani“. Raspunsul cel mai frecvent, citat de 44% dintre respondenti, este ca modificarile de retea duc la intrerupere de functionare sau probleme de performanta “de mai multe ori pe an.

Dependenta de lucru manual

Cum verifica echipele IT daca reteaua functioneaza corespunzator dupa ce face o schimbare de retea? Abordarea este adesea manuala, dupa cele constatate. Printre respondenti, 69% au declarat ca se bazeaza pe procese manuale, cum ar fi inspectarea dispozitivelor prin intermediul liniei de comanda prin interfata, inspectarea configuratiilor, si efectuarea de traceroute manuale sau ping-uri.

Monitorizarea predictiva: loc de imbunatatiri

In ceea ce priveste instrumentele de monitorizare ale retelei, exista loc de imbunatatire. Doar 6% dintre respondenti au spus ca intre 90% si 100% dintre problemele lor de performanta de retea si intreruperi ale sunt prezise de instrumentele lor de monitorizare. Aproximativ 15% au spus instrumentele lor pot prezice de la 70% pana la 90% dintre probleme de performanta de retea si a intreruperilor alimentarii, iar 13% au spus ca instrumentele prezic de la 50% pana la 75% din aceste probleme. Restul dintre respondenti au spus ca instrumentele lor de monitorizare ar prezice mai putin de jumatate din toate problemele de retea: 21% dintre respondenti au spus ca 25% pana la 50% din probleme au fost prezise; 25% dintre respondenti au spus ca intre 1% si 24% dintre probleme au fost prezise; 15% dintre respondenti au spus ca instrumentele lor nu pot prezice probleme; si 5% dintre respondenti nu au o solutie de monitorizare a retelei.

Timp de rezolvare

Cand au fost intrebati de cat timp este nevoie pentru a gasi si de a rezolva o problema de retea dupa ce a fost raportata, unii profesionisti IT au transmis rezultate rapide: 21% dintre respondenti au spus ca este nevoie, in medie, mai putin de o ora, pentru a rezolva problemele de retea. Toti ceilalti au spus ca este nevoie de mai mult timp.

Aproximativ 76% dintre respondentii la sondaj a declarat ca organizatia lor are cerinte de conformitate de retea pentru a asigura confidentialitatea si securitatea datelor si a sistemelor. Dar, multi respondenti sunt indoielnici de faptul ca reteaua lor este intotdeauna conforma: 56% s-au denumit moderat increzatori; 19% au spus ca sunt doar putin increzatori; si 6% au spus nu sunt convinsi deloc. Doar 20% au spus ca sunt foarte siguri ca reteaua lor este intotdeauna conforma.

Segmentarea retelei

Un alt subiect care a divizat respondentii este segmentarea retelei. Atunci cand respondentii au fost intrebati daca ei cred ca securitatea retelelor si segmentarea sunt puse in aplicare in mod corespunzator pe toata reteaua companiei lor, 59% au spus da si 41% au spus nu.

Pentru mai multe informatii si o oferta personalizata de solutii si de servicii IT, va rugam sa ne contactati.

  
Sursa: www.computerworld.com